Elke ruimte heeft voor zijn specifieke toepassing een optimale nagalmtijd. Voor controlekamers is dat 0,2-0,3 seconden, voor een concertzaal is dat 2,0-2,2 seconden. Deze nagalmtijd moet liefst voor alle frequenties even lang zijn. Als bijvoorbeeld de galmtijd bij 125Hz twee keer zo lang is als bij 1kHz, dan hoor je in de meeste gevallen 3dB meer bastonen dan oorspronkelijk zijn opgenomen!
Gelijkmatige verdeling (diffusie en afstraling) van geluid is eveneens zeer belangrijk. Reflecties mogen nooit te luid zijn t.o.v. het directe geluidsveld van de luidsprekers aangezien dat kamfilterkleuring of zelfs flutter echo’s kan veroorzaken. Het is eveneens van belang dat afluisterniveaus worden vastgelegd die overeenkomen met die van de eindgebruiker. Hierdoor zal de uiteindelijke subjectieve balans beter kloppen. Wij mensen hebben immers de vervelende gehoormatige eigenschap dat we steeds ongevoeliger worden voor lage en hoge frequenties naarmate het afluisterniveau zakt. Maakt u een mix op 85dB-A maar de consument thuis luistert gemiddeld op 65dB-A, dan ervaren zij veel minder helderheid en bas-punch dan u bedoeld heeft. Meer weten of een afspraak maken?Bel Helios: 023 – 51 72 666
Voor veel DAW gebruikers kan netwerkopslag een nuttige aanvulling op hun studio set-up zijn. Zo kan een netwerkopslagsysteem door meerdere computers tegelijk worden benaderd. Gebruikers kunnen, afhankelijk van de rechten die zij op het systeem hebben, bestanden up- of downloaden. Die bestanden zijn op afstand te beheren.
Een netwerkopslagsysteem is handig voor centrale opslag van audio- en videobestanden, software en updates. Je kunt van de inhoud van de netwerkopslagsysteem zelf eenvoudig weer een back-up maken op een externe harddisk. Die losse schijf kan dan weer op een andere locatie worden bewaard voor meer veiligheid.
Helios levert op dit moment netwerkopslagsystemen van EVO met een opslag van 2, 4, 6 of meer Terra Bytes. De opslag in de netwerkopslagsysteem wordt geconfigureerd in een RAID. Wat wil zeggen dat de data zodanig over de verschillen de schijven wordt verdeeld, dat er bij uitval van een van de schijven geen data verloren gaat.
PSI Audio introduceert een nieuwe tweeter voor de professionele studiomonitor A21-M. Met de nieuwe, krachtigere driver die nu met de hand is vervaardigd in de eigen fabriek, brengt de Zwitserse luidsprekerfabrikant de populaire luidspreker nog dichter bij absolute natuurgetrouwheid. De A21-M combineert uitstekend geluid met uitzonderlijke productiekwaliteit om de meest nauwkeurige tweerichtingsmonitor te creëren.
Dit is wat PSI Audio er zelf over schrijft:
Wanneer alleen het beste goed genoeg is: “In-huis” vervaardigde tweeter Na de A14-M en de A17-M is de A21-M de derde monitorluidspreker van PSI Audio die is geüpgraded naar de nieuwe gepatenteerde tweeter. De nieuwe tweeter is vanaf de grond af ontworpen en volledig ontwikkeld door PSI Audio en wordt met de hand gemaakt in de eigen fabriek van het bedrijf in Zwitserland. Door elke stap van de productie nauwgezet te controleren, creëert PSI Audio een driver met een uitzonderlijke geluidsdruk en liberaliteit, terwijl vervorming tot een minimum wordt beperkt. Aangezien de markt niets vergelijkbaars te bieden heeft, is de nieuwe A21-M een klasse apart - the real thing.
A21-M: meest betrouwbare partner in nabij- en middenveld PSI Audio studiomonitors genieten een uitstekende reputatie onder audioprofessionals. Net als andere PSI Audio-modellen wordt de A21-M 2-weg monitor gewaardeerd vanwege zijn nauwkeurige weergave in allerlei mix- en mastersituaties. Met de nieuwe tweeter komt de grootste 2-weg luidspreker in de PSI Audio-reeks nog dichter bij sonische perfectie. De A21-M blijft altijd trouw aan het bronmateriaal en onthult elk subtiel detail en de volledige sonische rijkdom van verfijnde soundscapes voor de getrainde oren van verfijnde luisteraars.
Precisie geluidstechnologieDe nieuwe tweeter in de PSI Audio A21-M past perfect bij de technische bekwaamheid van het hele assortiment studioluidsprekers. Adaptive Output Impedance (AOI) bewaakt en corrigeert de beweging van het diafragma ten opzichte van het ingangssignaal voor een uitzonderlijk nauwkeurige geluidsweergave. Compensated Phase Response (CPR) zorgt ervoor dat alle spectrale elementen van het ingangssignaal in fase worden afgespeeld om ongewenste verkleuring van het bronmateriaal te voorkomen. De klasse G/H eindversterkers benutten de voordelen van klasse AB en verbeteren het ontwerp met minder vervorming en meer efficiëntie. Er is geen extra signaalconversie nodig, aangezien de A21-M, net als alle luidsprekers van PSI Audio, volledig in het analoge domein werkt. Samen met Zwitsers vakmanschap en de uitgebreide kalibratie van elke afzonderlijke luidspreker in de echovrije kamer van het bedrijf, bereiken deze technologieën een uitstekende getrouwheid in geluidsweergave.
Kwaliteit van Zwitserse makelij PSI Audio voert elke stap van ontwikkeling tot eindproduct uit in eigen beheer. De A21-M met zijn nieuwe tweeter wordt volledig met de hand gebouwd in de eigen fabriek van het bedrijf in Zwitserland. Elke individuele eenheid wordt gemeten en gekalibreerd in een echovrije kamer en de bijbehorende individuele meetcurve wordt bij het product geleverd. De precisie die PSI Audio op het gebied van geluid nastreeft, omvat ook de fabricagekwaliteit, zodat de luidsprekers zeer waarschijnlijk levenslange metgezellen zullen worden - een nauwkeurig geluidsbeeld waar u jarenlang op kunt vertrouwen.