Klantenservice

Over Helios Online

Bij Helios Online kunt u 24 uur per dag "winkelen".
Op ons bezoekadres en aan de telefoon zijn wij bereikbaar
van maandag tot vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur.

Helios Pro Audio Solutions
Emrikweg 26
2031 BT Haarlem

T +31 (0)23 - 51 72 666
E: info@helios-online.nl

KvK : 34056135
BTW nr: NL8048.13.206.B01

Bestellen bij Helios Online

De reden waarom wij onderscheid maken tussen bedrijven en particulieren heeft te maken met de wet "Kopen op afstand". Deze wet is in het leven geroepen om een consument te beschermen bij het kopen via internet. Webshops bieden doorgaans niet de mogelijkheid vooraf de kwaliteit en/of functionaliteit van een product te beoordelen. Een consument weet daardoor niet in alle gevallen wat hij of zij koopt.

In tegenstelling tot de meeste webshops is Helios een bedrijf met een pand en een voordeur waar u elke werkdag terecht kunt. Deze website wordt gerund door de mensen van het Helios Pro Audio Solutions team. Wanneer u ons belt krijgt u altijd iemand te spreken. Indien gewenst verlenen we ondersteuning en advies.

U weet dus bij Helios vooraf wel wat u koopt. Daarom zijn we van mening dat de voorwaarde die wij aan particuliere klanten stellen, te weten af te zien van het recht op teruggave volgens de wet "Kopen op afstand", alleszins redelijk is.

Wanneer u niet zeker bent van de functionaliteit of klankeigenschappen van een product raden wij u aan contact met ons op te nemen alvorens tot aankoop over te gaan. Indien gewenst en mits realiseerbaar, stellen wij u in staat een product vooraf te bekijken en/of te beluisteren.

Bent u bekend met het product dat u wilt kopen en heeft u geen vragen, dan staat niets u in de weg uw registratie te voltooien en uw bestelling te plaatsen. We zien u graag als klant tegemoet.

Betalen kan via iDEAL, Credit Card, Paypal, bankoverschrijving of contant / PIN bij afhalen.

Wanneer een product niet op voorraad is en speciaal voor u wordt besteld, is het
noodzakelijk dat u (een deel van) de betaling verricht alvorens de order wordt verwerkt.

Betalingsmogelijkheden:

- Contant
- PIN 
- Credit Card
- PayPal
- Per bank

Bankgegevens:

Rabobank, Postbus 543  2003 RM  Haarlem
Rekeningnummer: 16.13.51.239
IBAN: NL74RABO0161351239
BIC: RABONL2U (bank identificatienummer. Voorheen SWIFT-code)

Bij bestellingen met een totaal orderbedrag van meer dan Euro 250,- excl. BTW worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Hiervan uitgezonderd zijn:
- speciale aanbiedingen
- occasions
- meubilair
- akoestische materialen
- extreem zware en/of volumineuze goederen

Bij bestellingen met een totaal orderbedrag van minder dan Euro 250,- excl. BTW rekenen wij Euro €10,50 excl. BTW voor verzending binnen Nederland. Voor overige EU landen bedragen de verzendkosten €15,- ex. BTW.

Klachten & Retouren

Bent u niet tevreden over een product of meent u dat een bestelling niet goed is afgehandeld?: laat het ons weten. Wij nemen uw klacht zeer serieus en zullen ons uiterste best doen uw onvrede zo snel mogelijk te verhelpen. Uw respons zorgt ervoor dat wij zicht krijgen op processen die mogelijk nog niet ideaal verlopen en stelt ons in staat onze werkwijze te verbeteren.

Een klacht kunt u op drie manieren aan ons kenbaar maken.

  • Per brief: Helios Online, Emrikweg 26, Haarlem, Nederland
  • Per e-mail: info@helios-online.nl
  • Per telefoon: 023 51 72 666

Wanneer een product bij aankomst een defect vertoont of in het geheel niet functioneert (DOA, "Dead on Arrrival"), kan het kosteloos aan ons retour worden gezonden. Het product dient te worden verstuurd in de originele verpakking, zonder gebruikssporen en compleet met alle toebehoren. Een DOA dient binnen 7 dagen na inontvangstname aan ons kenbaar te worden gemaakt.

Wanneer na inspectie is uitgesloten dat het product defect is geraakt door verkeerd gebruik, zullen wij u zo spoedig mogelijk een nieuw exemplaar toezenden. Wanneer dit niet mogelijk is zal het defecte apparaat zo snel mogelijk worden hersteld waarna het u opnieuw, kosteloos wordt toegezonden. Natuurlijk is het ook mogelijk om het product persoonlijk bij ons in te leveren. U kunt bij ons terecht op werkdagen tussen 9.00 en 17.30 uur.

Wanneer een product defect raakt gedurende de garantieperiode heeft u de keus het ons toe te zenden of het persoonlijk bij ons in te leveren. Wanneer u ervoor kiest het defecte product aan ons te verzenden komen de verzendkosten voor uw rekening.