Elke ruimte heeft voor zijn specifieke toepassing een optimale nagalmtijd. Voor controlekamers is dat 0,2-0,3 seconden, voor een concertzaal is dat 2,0-2,2 seconden. Deze nagalmtijd moet liefst voor alle frequenties even lang zijn. Als bijvoorbeeld de galmtijd bij 125Hz twee keer zo lang is als bij 1kHz, dan hoor je in de meeste gevallen 3dB meer bastonen dan oorspronkelijk zijn opgenomen!
Gelijkmatige verdeling (diffusie en afstraling) van geluid is eveneens zeer belangrijk. Reflecties mogen nooit te luid zijn t.o.v. het directe geluidsveld van de luidsprekers aangezien dat kamfilterkleuring of zelfs flutter echo’s kan veroorzaken. Het is eveneens van belang dat afluisterniveaus worden vastgelegd die overeenkomen met die van de eindgebruiker. Hierdoor zal de uiteindelijke subjectieve balans beter kloppen. Wij mensen hebben immers de vervelende gehoormatige eigenschap dat we steeds ongevoeliger worden voor lage en hoge frequenties naarmate het afluisterniveau zakt. Maakt u een mix op 85dB-A maar de consument thuis luistert gemiddeld op 65dB-A, dan ervaren zij veel minder helderheid en bas-punch dan u bedoeld heeft. Meer weten of een afspraak maken?Bel Helios: 023 – 51 72 666
Voor veel DAW gebruikers kan netwerkopslag een nuttige aanvulling op hun studio set-up zijn. Zo kan een netwerkopslagsysteem door meerdere computers tegelijk worden benaderd. Gebruikers kunnen, afhankelijk van de rechten die zij op het systeem hebben, bestanden up- of downloaden. Die bestanden zijn op afstand te beheren.
Een netwerkopslagsysteem is handig voor centrale opslag van audio- en videobestanden, software en updates. Je kunt van de inhoud van de netwerkopslagsysteem zelf eenvoudig weer een back-up maken op een externe harddisk. Die losse schijf kan dan weer op een andere locatie worden bewaard voor meer veiligheid.
Helios levert op dit moment netwerkopslagsystemen van EVO met een opslag van 2, 4, 6 of meer Terra Bytes. De opslag in de netwerkopslagsysteem wordt geconfigureerd in een RAID. Wat wil zeggen dat de data zodanig over de verschillen de schijven wordt verdeeld, dat er bij uitval van een van de schijven geen data verloren gaat.
Geachte klant,
Wij waarderen het dat u zich op onze website wilt registreren. U geeft aan dit te doen als particulier/consument. Zoals u ziet maken wij onderscheid tussen bedrijven en consumenten. Wij doen dit met name om de volgende reden:
De wet “Kopen op afstand” geeft een consument het recht een product zonder opgaaf van redenen, binnen veertien werkdagen te retourneren. Voor bedrijven geldt deze wettelijke regel niet. Gezien het soort producten dat wij aanbieden is het voor ons niet zondermeer mogelijk artikelen terug te nemen op basis van deze wet. Daarom verzoeken wij particuliere klanten af te zien van het recht op teruggave op basis van de wet “Kopen op afstand”.
Mocht deze voorwaarde niet stroken met uw visie, dan is het voor u helaas niet mogelijk om via onze website te kopen.
Dit neemt niet weg dat wij bereid zijn per geval te bekijken of een artikel, indien dit is gewenst, kan worden teruggenomen. Voor producten die wij uit voorraad leveren en die niet specifiek voor een order zijn besteld, is terugname doorgaans wel mogelijk.
De garantievoorwaarden blijven uiteraard onaangetast. In het geval dat een product direct na levering defect of ondeugdelijk blijkt, stellen wij onverminderd alles in het werk dit zo snel mogelijk te verhelpen. Lees voor meer informatie over productgarantie onze Algemene Leveringsvoorwaarden.
Meer over “kopen als particulier”.
Met vriendelijke groet,
Het Helios Team
Voldoet u niet aan bovenstaande richtlijnen dan verwijzen we u graag door naar onze eindgebruiker website www.helios-online.nl
Voldoet u aan bovenstaande richtlijnen?